Alla inlägg under oktober 2015

Av Ann-sofie Ahlgren - 25 oktober 2015 14:56

Inser att de är väldigt länge sedan jag skrev nu.Vilket iof är bra..eftersom jag oftast skriver när nåt är på tok och jag kanske inte mår så bra.
Och de stämmer.Jag har mått bra länge nu.Ibland e man ju lite rädd att säga det högt..men nu har jag mått bra så länge så nu tycker jag gott jag kan tala om det. Och jag kan nog tacka Lemtradan för det.Vem ver hur jag annars hade mått? De börjar väl vara c 6 månader nu sedan jag gjorde min andra behandling.Nu i november är de dags för MRI och där ser man förståss svart på vitt hur läget är.Men jag skulle bli mäkta förvånad om de dykt upp några nya plack eftersom jag mått så bra. Fast och andra sidan mådde jag juh bra ( trodde jag ) i flera år INNAN diagnos också..och hade likväl hjärnan full med ärr...Hahhaha! Så man vet ju aldrig...men jag tror helt och fullt på min supermedicin :)
T.o.m tröttheten har varit mycket bättre nu. Eller..jaa..en del av det.En del av tröttheten finns nog kvar såklart.Den sorten som gör att jag sämre klarar av stress...sämre klarar av mycket ljud och nojjs...sämre klarar av multitasking osv..Den tröttheten som tar sej uttryck i att jag förvandlas till en eldsprutande drake och gapar och skriker och tycker att HUR I HELVETES JÄVLA SKIT ska de vara/ blev de såhär nu då?? VA?? Ska JAG??? HÅÅÅLL KLAFFEN!! Ja ungefär så...
De e inte så kul...Och tyvärr är de ju oftast så att jag orkar hela arbetsdagen..men när jag sätter mej i bilen hem..ja då blir jag dendär MS draken..Eller veckan kan gå bra..men sen.när helgen kommer..ja då jävlar VAKNAR jag på lördag/söndag morgonen och ÄR redan dendär jävla draken och då ska gudarna veta.. att ungarna får veta att dom lever..eller katterna..eller gubben...Jodå så att...Trist :( Jag har ett rätt krävande jobb
också..och jag antar att efter en arbetsdag...eller en arbetsvecka ( beroende på hur dagarna varit ) så har jag förbrukat de mesta av " orken".. Hjärntrötthet kallas det.
Men nu funckar de ju inte så att världen slutar snurra bara för min hjärna är trött, sur och inåtvänd ;) Hahhaa!! Nee...så då får man bita sej i kinden och försöka att inte vara allt för otrevlig mot folk och sen hitta egna strategier för att "fixa dagen". Jag e inte så bra på de än utan blir mest sur och otrevlig. Men jag försöker tala om de...försöker tala om att nu är jag på jäävligt dåligt humör och att jag inte vet varför men så är det.Och försöker på så vis kanske be om ursäkt i förväg...Jag e hemskt kluven där...för jag HATAR folk som är sura och på dåligt humör...så jag vill ju inte gärna vara en sån person jag heller.
Samma dag som jag har MRI har jag även tid för en neuropsykologisk utredning.För att kartlägga mina kognitiva funktioner som ex minne..som är som en guldfisks när de kommer till mej.Jag antar att de även kommer fram just sådant som stresstålighet osv där också.Ska bli intressant. :) De beräknas ta c 3 timmar så nåt ska dom väl komma fram till.

????????

Ovido - Quiz & Flashcards