Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

För 2 år sedan

Av Ann-sofie Ahlgren - 24 januari 2016 12:22

För 2 år sedan..exakt..var jag mitt uppe i de svåraste skovet jag haft. Det som satte sej så illa att det gav mej en ögonmuskelförlamning. Jag hade nog inte tänkt på de om de inte vore för att FB påminde mej om vad som hände exakt denhär dagen för X antal år sedan.Då kom de upp ett blogginlägg jag skrev då.Och det kan inte hjälpas att jag fick några tårar i ögonen när jag läste det och tänkte tillbaka.
Tänkte tillbaka på hur rädd jag faktiskt var då. De var då de gick upp för mej vilken lömsk djävul herr MS verkligen är.Över en natt, bokstavligen , gjorde han så att jag blev oförmögen att ta hand om mej själv.Jag kunde nätt och jämt ta mej fram hemma i lägenheten.Ena dagen är allt som vanligt..och nästa är ingenting som de ska..verkligen inte som de ska.
Han e så jävla oberäknerlig och man vet aldrig när han tänker slå till igen.
Nu hade jag turen och fick en otroligt bra bromsmedicin.Nu har herr MS hållit sej lugn i 2 år.Och med lugn menar jag inga nya skov.De betyder inte att jag inte känner av hans närvaro...för han går ständigt där..några steg bakom mej..och gör sej påmind.Varje dag. Men så länge han håller sej på de avståndet är jag glad.
Men eftersom man aldrig vet...så gör de ju att så fort man känner nåt avvikande..så riktas ju misstankarna mot honom.
Som nu.Ett par veckors tid har jag haft en konstig avdommnad känsla i höger sida av huvudet/örat. Det känns ungefär som om höger sida av huvudet var stoppat med bomull.När jag borstar håret så känns de annorlunda på höger sida...lite ihåligt.Ja jag inser att de låter komiskt och de bjuder jag på..kanske är ihåligt. Min egen röst hör jag på nåt sätt sämre..men andra ljud tycker jag att jag hör normalt.Nästan lite ljudkänslig t.om.Vissa ljud blir öronbedövande..som tex fläktar och brus. Jag hör även ibland ett sorts swoshande ljud i takt med mina hjärtslag när de är riktigt tyst.Jag trodde först på vaxpropp men enligt läkaren fanns de inget där. Då riktas ju misstankarna såklart åt MS hållet. Men...de behöver ju inte vara de heller. Men man fungerar ju sådär...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-sofie Ahlgren - 5 april 2020 21:16

Livet...ett märkligt fenomen. Jag som tycker om att ha kontroll, känner mej just nu lite vilsen. Samtidigt som jag känner en lätt stress över att livet faktiskt inte är evigt. Det har jag väl aldrig trott heller såklart.. Men just nu är de extra påta...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 januari 2020 16:56

Ett år sedan jag skrev senast.. Men som jag sagt tidigare är de ett gott tecken, de betyder att min sjukdom fortfarande håller sej lugn och jag mår rätt så bra. Min senaste MRI visade fortfarande ingen sjukdomsaktivitet och det tackar vi för.   Å...

Av Ann-sofie Ahlgren - 25 december 2018 19:08

Julen är snart förbi och snart får vi fira in ett nytt år. Ett nytt år som förhoppningsvis börjar med att vi så småningom får flytta in i vårat hus  . Det ser jag framemot, få flytta in, bo in sej, och bara vara. För nu ÄR de rätt intensivt och gansk...

Av Ann-sofie Ahlgren - 10 juli 2018 18:43

Idag ringde neurologen och meddelade resultatet av min magnetröntgen jag gjorde förra veckan, och den visade INGA nya förrändringar i hjärnan! Still going strong med andra ord.    Och gissa hur glad jag blev när läkaren som ringde pratade flytande ...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 maj 2018 17:11

Jag har sagt förut att tystnad och avsaknaden av inlägg på bloggen är en bra sak. De betyder att jag mår bra. Jag har mått bra länge nu. Jag mår fortfarande bra. Men som alltid när de är nåt på gång så vill jag skriva ner det. Mest för min egen s...

Skapa flashcards