Alla inlägg under juni 2016

Av Ann-sofie Ahlgren - 30 juni 2016 16:00

I en veckas tid har jag nu dagligen och flera gånger om dagen upplevt små eletriska stötar precis snett nedanför knät.Idag har de kommit tätt. Dethär skriver jag mest för min egen skull för att kunna komma ihåg de när jag ska till neurologen i slutet av augusti. För egentligen borde man ju ringa sin sköterska för att få infört allt nytt i journalen....men orka sätta sej och ringa för en sån sak.För även om de är nytt och jag aldrig haft just denhär känselstörningen förut, så är de inget som stör mej nämnvärt.
Får bara "beställa" MRI av både hjärna och rygg nästa gång, för även OM de skulle vara ett nytt plack som orsakar så lär de inte sitta i hjärnan utan i ryggen.Men de tror jag inte.Och skulle de nu vara en ny inflamation så är den nog så liten att de ändå inte syns på MRI.1 arbetsdag kvar och sen SEMESTER! Ouuuujeeeeee

Av Ann-sofie Ahlgren - 7 juni 2016 21:46

Trötta är väl dom flesta människorna nu och då. Efter en tung dag...efter en dålig nattsömn...eller om man håller på att bli sjuk kanske.
Men kan man bli trött av en dusch?
Svar ja. De kan man. Otroligt nog. Det hände senast för ett par dagar sedan. Jag blev helt utslagen och låg som en urvriden trasa i fåtöljen efteråt.Orkade inte röra varken armar eller ben.Ögonen föll fast. Sådär låg jag i c 30 minuter innan jag orkade gå och klä på mej.
Varför blir de så då? Jaa...om jag de visste...
En stor bidragande faktor är värmen. Många med MS tål inte värme speciellt bra. Men duscha kallt e ju inte så lockande.Sen beror de på övriga dagsformen hur jag reagerar. Hur har dagen varit? Hur mår jag? O.s.v
Men de tänker man inte riktigt på....Att de ibland inte behövs mer än en dusch för att slå ut mej för en stund..Men nu vet ni det :)

Skapa flashcards