Alla inlägg under maj 2018

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 maj 2018 17:11

Jag har sagt förut att tystnad och avsaknaden av inlägg på bloggen är en bra sak. De betyder att jag mår bra. Jag har mått bra länge nu. Jag mår fortfarande bra.

Men som alltid när de är nåt på gång så vill jag skriva ner det. Mest för min egen skull,men också för att "sprida information" om hur de är att leva med denhär sjukdomen.
För 2 veckor sedan ringde jag upp min sköterska på tyks. Jag har redan länge haft lite skakningar i händerna,men för ett tag sedan blev de värre. Så där så att folk runt omkring mej reagerat. Sköterskan skulle prata med neurologen och neurologen i sin tur skickade en remiss för magnetröntgen av hjärnan.

Under tiden har jag också sprungit hos ögonläkaren i 2 omgångar. Ursprungligen för att JAG tyckte att min syn blivit sämre. Men de visade sej att det hade den inte alls. Däremot visade min synfältsundersökning ett lite märkligt resultat. Läkaren trodde de blivit nåt fel så 2 veckor senare fick jag göra om undersökningen. Idag ringde hon och meddelade att även denna gång var resultatet avvikande och jag har ett litet synfältsbortfall på båda ögonen. Och de behöver undersökas mer så hon vill skicka mej på en magnetröntgen av hjärnan hon också. Som tur var så skulle hon lägga in de på samma remiss som neurologen så att de räcker med en gång i röret. *Tusentack*
Hon ville även att beställningen skulle ändras från icke brådskande till brådskande. Jaha....okej...

Vad allt dethär beror på vet jag inte. Har herr MS vaknat till liv igen? Har jag haft en synnervsinflamation utan att märka det? Eller har jag alltid haft ett synfälltsbortfall? Vem vet....
Återkommer när jag varit på röntgen :)

Ovido - Quiz & Flashcards