Alla inlägg under juli 2018

Av Ann-sofie Ahlgren - 10 juli 2018 18:43

Idag ringde neurologen och meddelade resultatet av min magnetröntgen jag gjorde förra veckan, och den visade INGA nya förrändringar i hjärnan! Still going strong med andra ord.   

Och gissa hur glad jag blev när läkaren som ringde pratade flytande finlandssvenska    Och de slog mej att de är första gången på 5 år som jag har fått disskutera om min sjukdom på mitt eget modersmål riktigt på riktigt. Så jag tror vi pratade närmare 15 min faktiskt  

Iaf..inga nya inflamationer,inga nya plack. Mina skakningar trodde han ev beror på nåt som kallas essentsiell tremor. Fint namn    Det är i princip skakningar som kan uppstå i händer,huvud,ben utan någon direkt orsak. Eller,man vet inte vad som orsakar det. Kroniskt men ofarligt. Och man kan räkna med att de blir värre med tiden. Behandlar gör man med just betablockare som brukar ha goda resultat. Men..så mycket skakar jag ju inte i dagsläget att jag tänker börja stoppa i mej dem. Ett glas vin eller 2 brukade också ha positiv inverkan sa han. Bra doktor dedär. Vin på ordination  

Någon förklaring till mitt avvikande resultat på synfältsundersökningen fanns inte. Radiologen hade kollat extra noga på de området runt synnerven men allt såg bara bra ut. Så min egen slutsats är att jag troligen haft ett defekt synfält redan från födseln.

Jag VS ms = 1-0


Ovido - Quiz & Flashcards