Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Bikupor i benen

Av Ann-sofie Ahlgren - 6 november 2013 20:00

Ungefär så känns det nu. Det surrar, vibrerar, darrar och även sticker lite i rumpan och båda benen. Men de är ingen fara..de går snart över. Såhär blir det när jag går..mer eller mindre. Nu e de lite mer , för jag har precis varit ute på en rask lite längre promenad. Det tycker inte mina ben om...


Men jag måste försöka..för nu har jag ( igen ) kommit fram till att dethär går inte längre.Jag KAN inte gå runt och se ut såhär längre! Jag MÅSTE bli av med dehär jävla 10-15 kg som jag dragit på mej. Jaa jag vet, jag har sagt det förut och har väl inte lyckats sådär jättebra precis..men skam den som ger sej då   


Jag måste nog mest ändra på vad jag sätter i mej..men tänker att lite motion nog inte skadar de heller. Även om mina promenader inte blir jättelånga just nu men..


Detta är ju en rätt ny grej. Att mina ben beteer sej såhär. Och varför dom gör det vet jag inte riktigt. Det som också händer är att min lhermittes tecken också blir starkare då när mina ben börjar härja såhär. Kommer ni ihåg va de va för nåt?

Jo såhär står de i nationalencyklopedin   Heheheh..


Lhermitte-symtom, ilande förnimmelse ("elektrisk stöt") längs ryggraden när huvudet böjs framåt.


Jaa..ungefär så..men sen är de ju så att vi alla upplever detta lite olika iallafall. Endel upplever det som en smärtsam elektrisk stöt..medans andra upplever dtet ungefär som jag gör. D.v.s när jag böjjer fram hakan mot bröstet så går det som en ilande känsla ner i vänster sida, armen och benet  blir aldeles svaga och det känns som en bikupa där med.


Inser att detta måste låta alldeles förskräckligt obegripligt. Men alla de symptomen jag haft och har är otroligt svåra att beskriva, att sätta ord på. Man har svårt att likna de vid nåt.


Och nu känner jag att jag e helt slut i skallen och inte kan formulera mej vettigt..så hittar ni en massa stavfel eller om de jag skrivit  inte har nån röd tråd så vet ni varför..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-sofie Ahlgren - 5 april 2020 21:16

Livet...ett märkligt fenomen. Jag som tycker om att ha kontroll, känner mej just nu lite vilsen. Samtidigt som jag känner en lätt stress över att livet faktiskt inte är evigt. Det har jag väl aldrig trott heller såklart.. Men just nu är de extra påta...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 januari 2020 16:56

Ett år sedan jag skrev senast.. Men som jag sagt tidigare är de ett gott tecken, de betyder att min sjukdom fortfarande håller sej lugn och jag mår rätt så bra. Min senaste MRI visade fortfarande ingen sjukdomsaktivitet och det tackar vi för.   Å...

Av Ann-sofie Ahlgren - 25 december 2018 19:08

Julen är snart förbi och snart får vi fira in ett nytt år. Ett nytt år som förhoppningsvis börjar med att vi så småningom får flytta in i vårat hus  . Det ser jag framemot, få flytta in, bo in sej, och bara vara. För nu ÄR de rätt intensivt och gansk...

Av Ann-sofie Ahlgren - 10 juli 2018 18:43

Idag ringde neurologen och meddelade resultatet av min magnetröntgen jag gjorde förra veckan, och den visade INGA nya förrändringar i hjärnan! Still going strong med andra ord.    Och gissa hur glad jag blev när läkaren som ringde pratade flytande ...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 maj 2018 17:11

Jag har sagt förut att tystnad och avsaknaden av inlägg på bloggen är en bra sak. De betyder att jag mår bra. Jag har mått bra länge nu. Jag mår fortfarande bra. Men som alltid när de är nåt på gång så vill jag skriva ner det. Mest för min egen s...

Ovido - Quiz & Flashcards