Alla inlägg den 28 juli 2014

Av Ann-sofie Ahlgren - 28 juli 2014 08:36

i denna värmen. Jag vill inte klaga, jag vill verkligen inte det.För jag är samtidigt livrädd att det ska bli kallt..höst..och mörkt och jävligt. Men jag måste klaga lite.

Min MS tycker nog inte om denna värmen direkt. Blir seg och slut och orkar inte göra så mycket. Häromdagen när jag satt på jobbet och åt lunch så kände jag plötsligt hur min tunga blev alldeles kraftlös och svag. Jag var tvungen att sluta äta för jag fixade inte att tugga maten för jag klarade inte av att föra runt maten i munnen med tungan. ( prova tugga utan att röra tungan får ni se )

Det var hemskt obehagligt..och jag hade även svårt att prata. Tungan började nästintill krampa och det kändes inte alls bra. Sen blev hela jag väldigt trött och svag i armar och ben. Tänkte nästan att jag blir tvungen att åka hem men kämpade på till dagens slut och åkte hem och kastade mej i sängen. Hela kvällen och natten var jag svag och darrig. När jag låg i sängen kunde jag känna hur jag darrade som inne i kroppen.Skitskumt På morgonen tänkte jag igen att jag inte kommer kunna gå till jobbet men kände ändå att jag måste..blir svårt att få in en vikarie på så kort varsel. Planerade att stanna till kl 11 när de kom en till personal. Men..efter ett par timmar började jag piggna till och så kändes de helt okej igen.


En annan jobbig sak som är ny är att jag svettas nåt enormt! Det är vidrigt..alldeles hemskt :( Så fort jag lyfter ett finger så fullkomligt rinner det av mej. Om de beroro på MS i sej eller om de kan vara nåt som Lemtradan ställt till med vet jag inte. Allmänt känt är det att vi med MS är värmekänsliga..och vår egen termostat fungerar inte alltid optimalt. Därför mår så många av oss sämre av värme. Och nu har det ju varit extremt varmt.

Idag ska jag till TYKS på kontroll. 4 månader sedan jag fick Lemtradan nu så dom vill väl checka upp litegrann.

Ovido - Quiz & Flashcards