Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Dum i huvudet

Av Ann-sofie Ahlgren - 13 april 2016 12:42

En sak som jag verkligen tycker att är jobbigt..är det vad min MS har gjort med min tankeverksamhet och min förmåga att uttrycka mej.
Det finns inget mer irriterande än när man sitter mitt i en diskussion eller sitter på ett möte och man har något man vill föra fram..nåt man vill argumentera emot eller argumentera för.Och man vet precis vad man vill få sagt.Men när man väl ska säga de så är de som kommer ur min mun otydligt..svammligt...jag hittar inte orden eller så kommer de ut helt fel ord. De e så frustrerande då man VET vad man vill säga.Man säger de inne i sitt huvud.
De blir såklart värre om man e stressad..upprörd..men de kan också bero på att jag är mycket engagerad i de jag pratar om.Jag vill få någonting sagt..FORT!
Jag har åsikter...om mycket..ibland bra..ibland mindre bra ;) men fan va störande de är när man ibland måste accepteta att man kanske bara får sagt något lite ditåt av de man faktiskt hade planerat...

 
 
Ingen bild

Sandy

23 april 2016 14:58

Ville bara lämna en liten hälsning, slumpen gjorde så att jag klickade mig in på din blogg. I ett desperat ögonblick av rädsla för min rätt svåra MS så satt jag och googlade på Lemtrada, ska snart in för min andra behandling och måste bara säga att det gav mig ett enormt "stöd" att läsa om att det faktiskt finns ngn som gått igenom precis samma som jag gör nu! Känner igen allt du skriver om, dom där hemska stunderna när MSen gör sig påmind.. Det är inte i mitt huvud - det är faktiskt sant! Du gör skillnad, i en värld där många säger åt en att "tuffa till sig" och "du ser ju ut att må bra" så finns det ngn som inte är rädd för att skriva om hur jävligt det faktiskt är!!
Om jag får fråga, hur har lemtradan fungerat för dig? Jag är så rädd för ovissheten i framtiden. :(

Ann-sofie Ahlgren

14 maj 2016 09:38

Hej!
Och tack för dina fina ord :) Jag har varit lite inaktiv på senaste tiden.Men jag ser de som ett gott tecken..de betyder att jag mår ganska bra och har annat att fundera på :) Lemtrada har fungerat jättebra på mej.1 år sedan jag fick dos 2 och mår bra. Sen vad MR visar, de får vi se men hittills troligen inga nya plack.Kämpa på! Och jag håller gärna kontakt :)

 
Ingen bild

Sandy

22 maj 2016 14:40

Tack för att du svarade :) !
Åh, du anar inte vilken tröst du gav mig nu - att få höra att det fungerar & att man faktiskt kan få må bra!! Gjorde min MR inför behandling nr 2 igår & i panik känner jag att ngt kanske kan vara nya inflammationer, men bara att vänta & se antar jag.
Känner att man blir påpackad en massa om att man borde använda sig av stamceller för att bli "frisk", men jag vill verkligen inte ta cellgifter.. Självutnämnda experter är väl ändå det värsta! Har du fått veta ngt om hur framtiden ser ut för dig :) ? Fler behandlingar? Tusen tack igen, man känner sig så ensam i detta & att läsa det du skrivit hjälper verkligen! Håller gärna kontakten :)

Ann-sofie Ahlgren

25 maj 2016 11:26

????

 
Ingen bild

Sandra

22 maj 2016 14:42

Om du skulle vilja hålla kontakten så är mitt namn Sandra Ingesson (finns på Facebook) :) kram!

Ann-sofie Ahlgren

25 maj 2016 11:26

Finns ganska många med det namnet ;) Leta upp mej om du vill :)

 
Ingen bild

Sanna

9 juni 2016 22:44

Hej Sandra,

hoppas du läser detta. Jag har också hittat Ann-Sofie via hennes blogg och det känns skönt att känna till fler som genomgått samma sak. Som hon skriver finns det fler med namnet Sandra Ingesson på Fejan så om du skulle vilja ha kontakt med mig så kan du t.ex berätta din födelsedag så jag vet vilken av er på Eniro det är och jag kan SMSa min mailadress (gillar inte Fejan). Jag är 39 år och fick min första dos Lemtrada i januari, var på MRI idag och ska till läkare på måndag, så får jag höra domen =)

Hälsningar Sanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-sofie Ahlgren - 5 april 2020 21:16

Livet...ett märkligt fenomen. Jag som tycker om att ha kontroll, känner mej just nu lite vilsen. Samtidigt som jag känner en lätt stress över att livet faktiskt inte är evigt. Det har jag väl aldrig trott heller såklart.. Men just nu är de extra påta...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 januari 2020 16:56

Ett år sedan jag skrev senast.. Men som jag sagt tidigare är de ett gott tecken, de betyder att min sjukdom fortfarande håller sej lugn och jag mår rätt så bra. Min senaste MRI visade fortfarande ingen sjukdomsaktivitet och det tackar vi för.   Å...

Av Ann-sofie Ahlgren - 25 december 2018 19:08

Julen är snart förbi och snart får vi fira in ett nytt år. Ett nytt år som förhoppningsvis börjar med att vi så småningom får flytta in i vårat hus  . Det ser jag framemot, få flytta in, bo in sej, och bara vara. För nu ÄR de rätt intensivt och gansk...

Av Ann-sofie Ahlgren - 10 juli 2018 18:43

Idag ringde neurologen och meddelade resultatet av min magnetröntgen jag gjorde förra veckan, och den visade INGA nya förrändringar i hjärnan! Still going strong med andra ord.    Och gissa hur glad jag blev när läkaren som ringde pratade flytande ...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 maj 2018 17:11

Jag har sagt förut att tystnad och avsaknaden av inlägg på bloggen är en bra sak. De betyder att jag mår bra. Jag har mått bra länge nu. Jag mår fortfarande bra. Men som alltid när de är nåt på gång så vill jag skriva ner det. Mest för min egen s...

Ovido - Quiz & Flashcards