Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

MS draken

Av Ann-sofie Ahlgren - 6 juli 2014 20:19

Det brukar jag kalla de för när jag på 5 sekunder kan förvandlas från helt normal..till att kunna knivhugga folk i min omgivning.Nu pratar jag alltså om mitt humör.Knivhuggning hör såklart inte till ett MS symptom (tror jag) :-D..men denhär tröttheten som lamslår mej mellan varven, ihop med en rygg som gör fan så ont..och andra "småsaker"..ja den kombinationen kan få en att bli en människa man inte vill vara.
Jag blir arg..jag blir irriterad så de kryper i kroppen...och jag blir ful i mun..och gnällig..och allmänt hemsk.Sådär så man vill krypa inunder en sten och aldrig komma fram mer.Man säger saker man genast ångrar. De som får lida mest är ju såklart ungarna..och i viss mån Anders..och ofta händer det att jag på jobbet inte är den vårdare jag vill vara :-(
Dagarna är olika.Igår hade jag en dålig dag då jag kände mej svag i kroppen..konstig i huvudet..och jag orkade inte mycket.Benen kändes tunga och de var jobbigt att gå.Idag vaknade jag ganska pigg..och har varit igång utan större problem.Jag sov iof 1 timme på eftermiddagen..och de hjälper jättemycket. Jag borde lyssna på kroppen och vila när den säger..men de känns ju inte helt okej ännu på jobbet tex.. :-(
Alla som inte kännt sån trötthet kan inte föreställa sej.Jag vet...jag vet att jag själv tänkt lika..om tex Anders..som pga sin sjukdom ofta är trött..men hur trött kan man vara?? Nu vet jag.De är lite samma som när man är förkyld..så vet man hur jävla jobbigt de kan vara..men sen glömmer man..och när nån annan klagar hur sjuka dom är så tänker man men guuud..lite snuva..kom igen.
Ny jobbvecka framför..hej hå hej hå...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-sofie Ahlgren - 5 april 2020 21:16

Livet...ett märkligt fenomen. Jag som tycker om att ha kontroll, känner mej just nu lite vilsen. Samtidigt som jag känner en lätt stress över att livet faktiskt inte är evigt. Det har jag väl aldrig trott heller såklart.. Men just nu är de extra påta...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 januari 2020 16:56

Ett år sedan jag skrev senast.. Men som jag sagt tidigare är de ett gott tecken, de betyder att min sjukdom fortfarande håller sej lugn och jag mår rätt så bra. Min senaste MRI visade fortfarande ingen sjukdomsaktivitet och det tackar vi för.   Å...

Av Ann-sofie Ahlgren - 25 december 2018 19:08

Julen är snart förbi och snart får vi fira in ett nytt år. Ett nytt år som förhoppningsvis börjar med att vi så småningom får flytta in i vårat hus  . Det ser jag framemot, få flytta in, bo in sej, och bara vara. För nu ÄR de rätt intensivt och gansk...

Av Ann-sofie Ahlgren - 10 juli 2018 18:43

Idag ringde neurologen och meddelade resultatet av min magnetröntgen jag gjorde förra veckan, och den visade INGA nya förrändringar i hjärnan! Still going strong med andra ord.    Och gissa hur glad jag blev när läkaren som ringde pratade flytande ...

Av Ann-sofie Ahlgren - 2 maj 2018 17:11

Jag har sagt förut att tystnad och avsaknaden av inlägg på bloggen är en bra sak. De betyder att jag mår bra. Jag har mått bra länge nu. Jag mår fortfarande bra. Men som alltid när de är nåt på gång så vill jag skriva ner det. Mest för min egen s...

Ovido - Quiz & Flashcards