Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Ann-sofie Ahlgren - 26 mars 2014 20:08

Dag 3.Började precis som de andra.Temp..premedicinering..kortison.Till motsats från de andra dagarna då min puls velat börja ticka uppåt, börja den idag ticka ner.Och gick ner till 42.Där låg den bra.Tyckte den. Men läkaren tyckte att jag skulle hälla i mej lite kaffe och gå upp och skutta lite för att få fart på  pumpen.Det fungerade..pulsen steg till 48    För att sedan gå ner till 45.Det fick bli så. 


Igår slog ju tröttheten in..och idag var jag märkbart tröttare än de andra dagarna.Har legat och slummrat största delen av dagen..och humöret har väl inte varit de bästa.De fick barnen känna på när jag kom hem.   Dom va skapliga och snälla men jag har betett mej som draculas morsa hela kvällen.De är hemskt när man känner hur ilsken och sur man är och man KAN inte bara stoppa det..de bara flyger ut spott och fräs och otrevligheter.Försökte förklara så gott jag kunde att jag INTE är arg på dem..att jag är trött och helst borde sitta i mörk grotta, ensam..för att inte ta ut de på dem som inte förtjänar det. Men de går ju över..kanske man nu bara måste tillåta sej att vara lite grinig nu några dagar   Vätska samlar jag på mej..och idag, precis som förra kortisonkuren så känns de som det samlats runt bröstkorgen..de spänner som ett band där runt. Nu e jag nog aningen negativ idag så avslutar för idag och kommer igen imorgon med förhoppningsvis lite bättre humör.Ööööu jeeee!!!

Ovido - Quiz & Flashcards