Alla inlägg den 7 december 2013

Av Ann-sofie Ahlgren - 7 december 2013 20:55

Har nu i c 2 veckors tid haft nåt knas med mina öron. Det började så att det hördes ett " fladdrande" ljud i mitt höger öra. Mycket irriterande.Tyckte också att min hörsel påverkades. Jag upplevde det ibalnd som om jag satt inne i en kupa..eller som om jag hade huvudet inne i en guldfiskskål. Alla ljud lät dova och lite avlägsna.Samtidigt kändes det som om jag hade sirap i skallen.


Efter ett tag gick detta över i en ljudkänslighet. Och som vanligt har jag mycket svårt att sätta ord på hur de känns..men skall försöka.


Vissa ljud bokstavligen skär i öronen. För mycket olika ljud gör att jag får svårt att lyssna. Ex var jag på en föreläsning på jobbet i torsdgas. Föreläsaren pratade..runt omkring mej satt folk och viskade till varandra..stolar drogs mot golvet..säkert nån luftkonitionering som surrade lite sakta..och allt detta gjorde att jag fick svårt att koncentrera mej och faktiskt höra vad föreläsaren sa.

Stundvis " tjuter " de i skallen. Inget högt pipande..utan mer som om jag hörde nåt högfrekvent ljud..på samma volym..hela tiden.Hur ska jag förklara..som om jag hade en super hörsel..? Lite tinnitusaktigt..Äsch..de e så svårt att förklara.


Har försökt googla runt lite och de verkar som många MS patienter upplever ljudkänslighet och problem med hörseln..men det verkar också som att många neurologer påstår att MS inte påverkar hörseln. Vilket ju verkar konstigt

egentligen..


Tja...de går väl över det med..tids nog :)


Idag vaknade jag med ett rivjärn i halsen..nu hoppas jag att det går över fooort och inte blir nån långvarig seg historia. Imorgon måste jag försöka få lite ordning på hushållet!

Nåja..

Ovido - Quiz & Flashcards