Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Ann-sofie Ahlgren - 17 januari 2014 19:12

Jag antar det..vad skulle de annars vara om inte MS som spökar. Vaknade imorse och kände mej en aning yr och lite konstig i skallen. En aning yr och en känsla av att inte blicken hängde med då jag rörde på huvudet. Det höll i sej hela dagen. Senare började jag känna att när jag tittade åt vänster så blev blicken lite otydlig och de var som om blicken "hoppade". När jag tittade åt höger kändes det helt normalt. Jag provade att filma mina ögon, för att själv kunna se hur det såg ut. Detta var resultatet:
 

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151913137582406&l=3674189144570649148

Hoppas ni kan se filmsnutten nu..för tekniken ville inte sammarbeta alls med mej idag..  


http://sv.wikipedia.org/wiki/Nystagmus


Ni ser ju tydligt själva hur mina ögon darrar..eller rycker..när jag tittar åt vänster. Och just nu så känns mina ögon väldigt överansträngda och jag e tvungen att kisa när jag ska titta. Så..just nu fixar jag inte att skriva så mycket mer för de e jobbigt att titta på datorskärmen. Skriver mer imorgon om de känns bättre!


Ovido - Quiz & Flashcards