Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Ann-sofie Ahlgren - 18 januari 2014 19:20

Imorse när jag vaknade hade jag ordentligt dubbelseende och såg suddigt.Skit tänkte jag..det hade väl kunnat gått över.Men icke sa nicke..


Nu kändes de såpass besvärligt så jag ville kolla upp det.Åkte först till HVC..och fick därifrån en remiss til lTYKS.

Köra bil är ju inte att tala om..så fick be Anders komma hem från jobbet och följa med.Det gjorde han såklart.Men de dumma var att väl där fick han inte följa med mej in på själva akuten..utan fick vänta i väntrummet   


Jag fick en säng inne på neurologiska akuten och sen togs det lite labbprov och sen vänta...vääääänta väänta väääänta. 3 timmar.Puust


Sen kom läkaren och såg lite bekymmrad ut..hon trodde jag redan börjat med bromsmedicin..så hon tyckte de va bra att så inte var fallet.För det jag har nu är ett nytt skov.Antagligen sitter det nånstanns i lillhjärnan.Och orsakat en ögonmuskelförlamning. Och om de varit så att jag redan gick på broms skulle de ju betytt att den inte fungerat så bra.Så kanske bättre såhär.

På måndag ska jag börja med kortisondropp i 3 dagar..för att dämpa inflamationen lite och kanske lindra symptomen lite.


Jaa hoppas fan detta går tillbaka..de är jävligt påfrestande att inte se.eller att se men se dubbelt och bilder som åker upp å ner..   Ända sätter jag kan skriva detta är genom att titta bara med ett öga i gången..gör jag det ser jag ganska bra.


Håhåå jajaa...

Ovido - Quiz & Flashcards